POSLECHNĚTE SI SPOTY
■ Klement Gottwald se vrátil z Hradu
■ Antonín Panenka dává gól
"Myslím, že posluchačům ´zazvoní´ v uších. Chtěli jsme dát najevo, že umíme přinést zpravodajství z každého místa, kde se něco děje," uvedl ředitel iDNES Jaroslav Kábele.
Je únor 1948. Na balkon Paláce Kinských přichází komunistický předseda vlády Klement Gottwald a oznamuje davu na Staroměstském náměstí, že se právě vrátil z Hradu.
"Pan prezident všechny mé návrhy přijal," pronesl už notoricky známou větu, která odstartovala politický teror v zemi, vykonstruované politické procesy a popravy nepohodlných lidí.
První rozhlasový spot využívá autentický záznam z Gottwaldova balkonového vystoupení. Vzrůstající vliv komunistů je nejen aktuální současnou politickou situací, ale vyvolává také zamyšlení, jak by se události vyvíjely v době internetu, na který nelze mít takový vliv jako na jiné sdělovací prostředky.
Druhý spot připomíná komentář legendárního slovenského komentátora Karola Poláka z finále mistrovství Evropy 1976 v Bělehradě, které českoslovenští fotbalisté vyhráli po nejslavnějším gólu Antonína Panenky.
"Vybrali jsme notoricky známé situace, aby naše spoty v reklamním čase upoutaly," uvedla marketingová manažerka iDNES Renata Fiedlerová.
Oba spoty mají jednotný název "Buďte u toho, když se něco děje". Uvažovalo se také o legendárním projevu Milouše Jakeše z Hrádku.
"Snažili jsme se to hodně nadsadit a dostat člověka do situací, ve kterých být nemohl, aby ta absurdita víc umocnila sdělení, že člověk sledující iDNES je přímo v dění," podotkl Jaroslav Schovanec z agentury McCann Erickson, z jejíž dílny nápady jsou.
Reklamní spoty vysílají všechna rádia regionální sítě (MMS), která sdružuje 56 rozhlasových stanic. Mezi nimi je například rádio City, Country, Kiss, Contact Liberec, Faktor či Vysočina.